نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

9-Day.Blog.ir

دست نوشته ها، تحلیل ها و نقطه نظرات یک بنده حقیر...
http://drash.blogsky.com

بایگانی
آخرین مطالب
پایگاه مجازی فارسی زبان مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله

پایگاه تحلیل های دانشجویی

عموروحاني

نگاه به انقلاب ۲

شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

ما و مدرنیته

وقتی که بشر دو تا جنگ جهانی رو پشت سر گذاشت تازه نشست و فکر کرد،‌ این همه کشته، این  همه ویرانی و بدبختی! آخه بعد از رسانس غربی ها با خودشون قرار گذاشتند که همون بهشت وعده داده شده ی خدا رو که البته روحانیاشون می فروختند، توی زمین محقق کنند. پس دیگه باور ها عوض شد ، آخه باور دوره ی قرون وسطی ریاضت بود ، مثلا توی تاریخ تمدن ویلدورانت ، یه جاش اومده یکی از باباهای روحانی 30 سال روی یک ستون زندگی کرد و ازش پایین نیومد.

حالا دیگه قرار شده ریاضت رو کنار بگذارند و برن به سوی ساحت بهشت زمینی ، البته مبد‍أش حرکت پروتستان ها بود و جاش هم آمریکا.

برگردیم به اول نوشته ، تازه بعد از این همه خون ریزی به خودشون اومدن که بــــــله ... عجب بهشت توپی رو ساختیم . این غربی ها همیشه دچار افراط و تفریط بودن دیگه ، البته این انحراف از نگاه "انسان محور" اون ها سرچشمه میگیره ، یعنی بجای این که جامعشون حول خداوند متعال بگرده ، داره حول خودشون میگرده. خوب وقتی انسان ، امیال و آرزو هاش مبدأ قرار بگیره،منطقی هست که انسان بره به سمت محقق کردنش .خب میل انسان هم که به سمت بی نهایت میره. پس وقتی بخواهیم میل بی نهایت رو ارضا کنیم نتیجش این همه خون بعد از دو جنگ جهانی می شه ... خلاصه این شد که از مدرنیته عبور کردند و به سمت پست مدرنیسم رفتند و البته صداش در اومده که از پست مدرنیسم هم عبور کردند و به سمت پساپست مدرنیسم رفتند.

30 سال قبل یه امام خمینی پیدا شد که گفت بابا ما اصلا این منطق نگاه انسان محور شما رو قبول نداریم .ما می خواهیم خداوند متعال رو محور قرار بدیم .این حرف توی دنیای اون روز غرب که کاملا یکدست تحویل مدرنیته بود قابل قبول نبود،‌پس دو تا قدرت گنده ی اون روزا یعنی شوروی تیکه تیکه شده و آمریکا با هم متحد شدند. می دونید که اون موقع ها اوج جنگ سرد بین آمریکا و شوروی بود ودر نتیجه این دو قدرت هیچ نقطه ی اشتراکی نداشتند.

یکی از سیاستمداران برجسته آمریکایی گفته ، خدا پدر و مادر این امام خمینی ایرانی ها رو بیامرزه که انقلاب اسلامی راه انداخت تا ما و شوروی پس از سال ها در یک نقطه با هم به اشتراک برسیم و اون نقطه تقابل با انقلاب اسلامی می باشد.

و این جوری بود که هجمه ی خودشون رو به انقلاب شروع کردند ، آخه انقلاب اسلامی اولین کسی بود که مدرنیته رو بطور کامل و از پایه نفی کرده بود؛ یعنی می گفت ما اصلا محوریت انسان رو قبول نداریم و باید محور جامعه، خداوند باشه . پس در نتیجه با بقایا و تولیدات مدرنیته هم مخالفیم . حالا شاید سوال ایجاد بشه که اگه با مدرنیته و محصولاتش مخالفید پس با سینما هم مخالفید؟چون سینما هم یکی از محصولات مدرنیته است ! فکر کنم پاسخ این سوال رو به عنوان طرح یک نمونه از محصولات مدرنیته ، امام خوب دادند ، امام می گه که ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم یا اینکه مقام معظم رهبری می گه : ما با تأتر که مخالف نیستم ؛ چه عیبی داره ، تئاتر وارد جامعه بشه اما اون جاهایش که با اسلام مشکل داره رو حذف کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۶/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی