نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

9-Day.Blog.ir

دست نوشته ها، تحلیل ها و نقطه نظرات یک بنده حقیر...
http://drash.blogsky.com

بایگانی
آخرین مطالب
پایگاه مجازی فارسی زبان مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله

پایگاه تحلیل های دانشجویی

عموروحاني

پرونده ای برای عزت الله سحابی

پنجشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

مراسم تشیع عزت الله سحابی صبح روز چهارشنبه بود. هاله سحابی فرزندش نیز در مراسم جان سپرد. اما ادعای عجیب سایت ها و شبکه های ضد انقلاب جالب است. 

 

 

 البته بهتر بود ضد انقلاب حرف خود را یکی می کرد و بعد اعلام می نمود 

 

 

 

البته صدای آمریکا هم نقل متفاوتی داشت 

اما واضح است که مامورین امنیتی باید در آنجا تمام تلاش خودرا بکنند که تشیع بدون درگیری و جنجال انجام شود . حالا چه رسد به اینکه یک مامور جوان با پنجه بکس به خانوم سحابی ضربه بزند . البته کاربر دیگر بالاترین همین را نقض کرده و ادعای دیگری را مطرح کرده. بماند این ادعاها. 

اما واقعیت چه بوده: 

یک شاهد عینی نیز از لحظه ایجاد ناراحتی قلبی برای هاله سحابی گزارش داد که خانم سحابی در جلوی جمعیت در حال حرکت بود که ناگهان غش کرد و به روی زمین افتاد و کف سفید از دهانش خارج شد.

در این شرایط مأموران انتظامی حاضر در مراسم از برخی نزدیکان وی می‌خواهند که او را به یک مرکز درمانی منتقل کنند که پس از مقداری تعلل، یکی از اقوام سحابی خودروی شخصی خود را جهت انتقال هاله سحابی به درمانگاه می‌آورد و چند تن از مأموران انتظامی نیز برای انتقال هاله سحابی به داخل اتومبیل کمک می‌کنند.

این شاهد عینی با یادآوری اینکه در زمان انتقال هاله سحابی به داخل خودرو برخی افراد با تلفن‌های همراه خود فیلم‌برداری کردند، افزود: بر خلاف برخی شایعات منتشر شده خودرو متعلق به یکی از بستگان خانواده سحابی بود و هاله سحابی را به مرکز فوریت‌های پزشکی لواسان منتقل کرد.

اما در شرایطی که یحیی مشایخی فرزند هاله سحابی در همان دقایق نخست به سابقه بیماری قلبی مادری خود و درگذشت وی بر اثر ایست قلبی تأکید کرد، برخی رسانه‌های ضد انقلاب با تلاش برای احیای پروژه ناکام کشته‌سازی ادعا کردند که وی بر اثر ضرب و شتم نیروهای امنیتی جان باخته است. این در حالی است که بر اساس سوابق پزشکی هاله سحابی، وی مشکل قلبی، قند و فشار بالای خون داشته است.

مرکز فوریت های پزشکی گزارش داده است که هاله سحابی در پی شرکت درمراسم تشییع پدر، دچار هیجان روحی زیاد شده و در ناحیه قلب خود درد شدیدی احساس می کند که پزشک خانواده آقای سحابی او را تحت مداوای اولیه قرار می دهد. اکبر دلاور کارشناس این مرکز گفت که خانم سحابی دچار ایست قلبی شده و تلاش پزشک حاضر در محل برای احیای قلب او بی نتیجه بوده است. 

اما بد نیست نظر امام را هم راجع به ملی گرایان بدانیم: 

این هایی که فریاد می زنند که باید دموکراتی باشد ٬ این ها مسیرشان غیر از ماست. این هایی که اسمی از اسلام نمی آورند و اجتناب می کنند از این که اسمی از اسلام بیاورند٬ در عمرشان بسم الله الرحمن الرحیم را نمی خواهند بگویند٬ این هایی که نوشته هایشان را بخوانید ببینید که از جمهوری اسلامی اصلش صحبتی نیست٬ این هایی که از این فداکاری که روحانیون کرده اند و قدم اول را روحانیون برداشته اند٬ ۱۵ خرداد ٬ ۱۵ خرداد روحانی است و باید تعطیل شود برای روحانی٬ نهضت روحانیت٬ این هایی که می بینید که اجتناب از این دارند و حتما باید اسم دیگری روی آن باشد٬ اسلام نباشد هر چه می خواهد باشد٬ این ها سرپوش می خواهندبگذارند روی مقاصد خودشان٬ آن مقاصدی که برخلاف مسیر ماست٬ با اسم یک نفری که ملی است. مسیر ما مسیر نفت نیست٬ نفت پیش ما مطرح نست. ملی کردن نفت پیش ما مطرح نیست٬ این اشتباه است. ما اسلام را می خواهیم٬ اسلام که بیاید نفت هم مال خودمان می شود.مقصد ما اسلام است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۳/۱۲

نظرات  (۱)

بد نیست در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی نقبی به اندیشه های اون بزرگوار بزنیم، شاید راهگشا باشه البته برای دلی که مریض نباشه.
شنیدم که در تایید مهندس موسوی امام فرموده ایشان به قیامت اعتقاد دارید و این کلام در مقابل کسانی گفته شده که مندس موسوی رو متهم به چپ بودن یا مصدقی بودن کردند، که البته از نظر من هر دوی ایناها عیبی ندارن ولی احتمالا برای قشریون و متحجرین عیب خیلی بزرگی محسوب میشه.
در وهله اول این کلام یعنی تایید اسلام مهندس موسوی از جانب مرجع بزرگ شیعه
این جالبه که اکثر زعمای قوم متحجر در این لایه بیرونی باقی موندن و کسی فکر دیگه ای نکرد.
گذشت و گذشت تا رسیدیم به امروز، که میبینیم افراد کشته میشن، به زندان میفتن و ...
و همه اینها به اسم اسلام انجام میشه، اسلامی که اصولش توحید و معاد و نبوته
در عین حال ما اعتقاد کسانی که به  قیامت اعتقاد دارن در اعمال و رفتارشون همیشه سعی میکنن حق رو مراعات و حدیث داریم که حق رو بر اساس افراد نسنجیم
و امروز ثابت شده که بصیرت قلابی سبب ایجاد فتنه رمالی و جریان انحرافی میشه!
بصیر واقعیه کسیه که خدا رو ناظر بر اعمالش در همه حال بدونه و بتونه خدا رو همه جا ببینه، به گفته پیر سفر کرده، عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید
جالبه، همه اینها بر میگرده به معتقد بودن یا نبودن به قیامت!
امام خمینی سالها پیش بصیرت واقعی رو در مورد مهندس موسوی تشخیص و در مورد ایشان گفت که او به قیامت اعتقاد دارد
و همین قضیه باعث حق جو بودن ایشون شده
اگر حضرتعالی و امثال شما ذره اعتقاد به قیامت داشتید، اینجوری عاقبت خودتونو فدای مصالح دنیوی یکی دیگه نمیکردید و حداقل ذره ای حق مدارتر میبودید.
جناب من فکر میکردم درون بلاگ اسکای از وجود امثال شما خبری نیست، امروز فهمیدم که زهی خیال باطل.
پاسخ:
اولا بسیار ازت تشکر می کنم که نظر دقیقی رو نوشتی . من احساس کردم نظرت رو از روی خلوص نیت نوشتی پس تصمیم گرفتم نظرت رو به عنوان یک مطلب جدید با عنوان "یک نظر" در وبلاگ قرار بدم و نکاتی رو که فکر می کنم نیازه در جوابت بنویسم در اون قسمت خواهم نوشت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی