شهید رسول خلیلی
مراسم ختم:
جمعه 1-9-92 - ساعت 15 تا 17
تهران - مسجد امیرالمومنین شهرک شهید محلاتی
|
|
|
شهید رسول خلیلی
مراسم ختم:
جمعه 1-9-92 - ساعت 15 تا 17
تهران - مسجد امیرالمومنین شهرک شهید محلاتی
لبیک یا حسین علیه السلام
عاشقان امام حسین علیه السلام در این روزگار کم نیستند، در روز عاشورا از خیابان های تهران و اصفهان و همدان و مشهد و ... گرفته تا خیابان های منهتن در نیویرک، یکپارچه عزادار امام حسین علیه السلام می شوند و به عشق آقا عزاداری می کنند.
سوال اصلی اینجاست که اگر آقا امام حسین علیه السلام امروز زنده بود و در میان ما، آیا باز هم این سیل جمعیت طرفدارش بودند؟!
امامی که شهید شده و دیگر در این دنیا نیست قابل تفسیر به رای است، اما امامی که حاضر و ناظر است، دیگر قابل تفسیر به رای نیست!
امام دستور می دهد و ماموم باید اجرا کند، اگر اجرا نکند دیگر ماموم امام نیست!
در آستانه محرم امسال به خود بنگریم،
آیا حقیقتا ما ماموم امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف هستیم؟
از لبیک یا حسین علیه السلام تا لبیک یا مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف راهیست طولانی
بزودی فیلم کامل مصاحبه روشن مدیا با حبیب الله عسگراولادی
پیرامون انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و بحث های حاشیه ای آن،
انتخابات آزاد و اظهارنظرهای هاشمی رفسنجانی درباره آن
منتشر می شود،
بخش هایی از این مصاحبه در مستند بن بست،
(تولید زمستان91 - بهار92 و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم)
اثری از روشن مدیا قابل مشاهده است
هم اکنون دانلو این مستند از سایت رسمی مستند بن بست
محرم امسال هم از راه رسید . . .
لبیک یا حسین علیه السلام
عاشقان امام حسین علیه السلام در این روزگار کم نیستند، در روز عاشورا از خیابان های تهران و اصفهان و همدان و مشهد و ... گرفته تا خیابان های منهتن در نیویرک، یکپارچه عزادار امام حسین علیه السلام می شوند و به عشق آقا عزاداری می کنند.
سوال اصلی اینجاست که اگر آقا امام حسین علیه السلام امروز زنده بود و در میان ما، آیا باز هم این سیل جمعیت طرفدارش بودند؟!
امامی که شهید شده و دیگر در این دنیا نیست قابل تفسیر به رای است، اما امامی که حاضر و ناظر است، دیگر قابل تفسیر به رای نیست!
امام دستور می دهد و ماموم باید اجرا کند، اگر اجرا نکند دیگر ماموم امام نیست!
در آستانه محرم امسال به خود بنگریم،
آیا حقیقتا ما ماموم امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف هستیم؟
از لبیک یا حسین علیه السلام تا لبیک یا مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف راهیست طولانی
میگویند ما متعهد به گسترش دموکراسى در دنیا هستیم.
با این ادعا، با کشورى مثل
جمهورى اسلامى که روشنترین و واضحترین مردمسالارىها
و دموکراسىها را در این منطقه داراست، دائم معارضه و مقابله میکنند؛
در
عین حال پشت سر کشورهائى در این منطقه مىایستند و با کمال پرروئى از آنها
حمایت میکنند که بوى دموکراسى را استشمام نکردهاند و یک بار ملتشان رنگ
انتخابات و رأى و صندوق رأى را ندیدهاند.
این هم تعهدشان نسبت به دموکراسى است! ببینید فاصلهى قول و عمل چقدر است.
دولتمردان آمریکائى غیر منطقى حرف میزنند. با گفتگو کنندهى غیر منطقى، نمیشود انسان بنشیند به اتکاء منطق حرف بزند؛
خب، او غیر منطقى است. غیر منطقى یعنى زورگو، یعنى حرفِ بیخود بزن.
این واقعیتى است که ما در طول این سى سال در برخورد با قضایاى گوناگون جهانى آن را بروشنى دریافتهایم.
مااین رامیفهمیم که طرف مقابل ماکیست و چگونه بایدبااو رفتار کرد.
مقام معظم رهبری
حسن روحانی در سال هفتاد و سه
این قدر ما با آژانس همکاری زیادی کردیم که دیگر این اواخر شروع کرده بودند به لوسبازی. دیدند که دیگر ما خیلی رفاقت داریم میکنیم.
ما میترسیدیم آژانس یک دفعه بگوید مجلس شورای اسلامی را هم میخواهیم بازدید کنیم، شنیدیم زیر صندلیهایش بمب اتم درست میکنند، یعنی کم کم به اینجاها رسیده بود.
با مثلا دیوارهای دانشگاه را هم بد نیست نگاهی بکنیم. میخواهم بگویم همکاری ما آنقدر با آنها باز بود و بیحد که دیگر به لوسبازی آژانس رسیده بود. در عین حال باز هم نمیگذارند و از آقای هانس بلیکس میپرسند: مطمئن هستید در ایران سلاحهای اتمی نیست و دنبالش نیستند و ایشان میگویند: بله، البته آنجاهایی که ما رفتیم چیزی نبود ولی میدانید که ایران کشوری خیلی بزرگی است. خوب، بله ایران کشور بزرگی است ولی چه حرفی است؟
تعریف امریکایى از منافع ملى شبیه تعریف خانهای قدیم است
تعریف امریکایىها از منافع ملى خود شبیه تعریف خانها و گردنکلفتهاى قدیم است که در بعضى از محلات و روستاها وجود داشتند.
اگر دخترى روستایى
قالیچهاى قشنگ مىبافت و چشم خان به آن مىافتاد و از آن خوشش مىآمد، پدر
دختر باید قالیچه را تقدیمش مىکرد.
توجیه هم این بود که خان این قالیچه
را لازم دارد. اگر در جایى یک شىء قیمتى دیده مىشد و وجود داشت، مىباید
به خان تقدیمش مىکردند.
این فرهنگ خانى و قلدرمآبى است.
شخص مىگوید: چون
من از چیزىکه شما دارى خوشم آمده و آن را مىخواهم، باید مرده یا زنده، آن
را به من بدهى.
تعریف منافع امریکا به وسیله خود امریکایىها چنین
چیزىست.
آنها منافعى را براى خود تعریف مىکنند.
اگر این منافع در اختیار
ملت و کشور دیگرى باشد، از آنجا که امریکا زور و سلاح دارد، هرجور شده باید
این منافع را براى خود تأمین کند.
مهم نیست که ملت آن کشور و منطقه تا چه حد دچار مشکل و دردسر شوند، چقدر عقبماندگى بر آنها تحمیل و چقدر زندگى آنها لگدمال شود.
این مسائل براى امریکایىها اهمیتى ندارد.
این تعریف امریکا از منافع ملى است.
1/1/82 - دیدار نوروزی در حرم امام رضا علیه السلام
من و آقاى هاشمى و یک نفر دیگر -که نمىخواهم اسم بیاورم- از تهران به قم خدمت امام رفتیم تا بپرسیم بالاخره این جاسوسان را چه کار کنیم؛ بمانند، یا نگهشان نداریم؛ به خصوص که در دولت موقت هم جنجال عجیبى بود که ما اینها را چه کار کنیم!
وقتى که خدمت امام رسیدیم و دوستان وضعیت را شرح دادند و گفتند مثلاً
رادیوها اینطور مىگویند؛ امریکا اینطور مىگوید؛ مسئولان دولتى اینطور
مىگویند؛ ایشان تأملى کردند و سپس با طرح یک سؤال واقعى پرسیدند: «از
امریکا مىترسید؟»؛ گفتیم نه؛ گفتند پس نگهشان دارید!
بله، آدم احساس میکرد که این مرد خودش از این شُکوه ظاهرى و مادى و این اقتدار و امپراتورى مجهز به همه چیز، حقیقتاً ترسى ندارد. نترسیدن او و به چیزى نگرفتن اقتدار مادى دشمن، ناشى از اقتدار شخصى و هوشمندانۀ او بود. نترسیدن هوشمندانه، غیر از نترسیدن ابلهانه و خوابآلوده است؛ مثلاً یک بچه هم از یک آدم قوى یا یک حیوان خطرناک نمىترسد؛ اما آدم قوى هم نمىترسد؛ منتها انسانها و مجموعهها در قوّت خودشان دچار اشتباه مىشوند و قوّتهایى را نمىبینند.
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضاى دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت ۱۳۷۸/۱/۲۸