نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

9-Day.Blog.ir

دست نوشته ها، تحلیل ها و نقطه نظرات یک بنده حقیر...
http://drash.blogsky.com

بایگانی
آخرین مطالب
پایگاه مجازی فارسی زبان مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله

پایگاه تحلیل های دانشجویی

عموروحاني

انقلاب مصر ؛ ایران 57 یا تهران 88

چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۸۹، ۱۲:۰۰ ب.ظ

انقلاب مصر ؛ ایران 57 یا تهران 88


سی سال برای یک انقلاب عمر کمی است . عمر کمی است که بتواند خود را تثبیت کند ، چه برسد به آنکه صادر هم بشود و در کشورهای دیگر الگو قرار گیرد . البته حالا عمق کلام حکیمانه ی پیر جماران قابل درک می شود .« این انقلاب باید صادر شود. » صرف نظر از اظهار نظرهای مغرضانه  امروز موج بیداری اسلامی در جهان اسلام نشات گرفته از ایران 57 می باشد و صد البته در این بحبوحه حساس استکبار با تمام قدرت سعی می کند بگویید این ها همه تاثیر گرفته از تهران 88 است و چه بسیار افراد نا آگاه و ساده لوح بنزین پای این شعله نیم سوز می ریزند و لحظه ای این شعله کوچک بزرگ می شود اما دوباره سر فرو می کشد . حالا نکته ی بسیار بسیار جالب و قابل تامل این قضیه این جاست که استکبار برای این که چهره ی دموکراسی خواهانه اش بهم نریزد خود را هم صدا با ملت های تازه بیدار شده از خواب غفلت می کند اما در عین حال نماینده اش را راهی عربستان می کند . ما که نفهمیدیم شما طرف ملت های آزادی خواه هستید یا طرف دولت های وابسته به خودتان و صد البته تا زمانی که این دولت ها برای شما فایده داشته باشند شیره ی آن ها را می مکید و زمانی که خشک شدند دیگر آن ها را یادتان می رود و شروع به برنامه ریزی برای رخنه در صفوف ملت های انقلابی می کنید . البته این وسط دیکتاتورهای دیگر باید حساب کار دستشان بیاید و آخر عاقبتشان را ببینند .یا شاید بهتر است بگوییم این آقایان دیکداتور اگر قرار بود عبرت بگیرند از محمد رضای بدبخت باید عبرت می گرفتند که پس از این همه خوش خدمتی آخر کارش به جایی رسید که بگویید « یعنی در این دنیا جایی نیست که من بقیه ی عمرم را در آن بگذرانم .» عجیب است و البته عبرت آموز ... .

البته گفته می شود بن علی حاکم دیکتاتور تونس هم به همین دردسر دچار شد . نکته ی جالب وقایع اخیر این است که عده ای دست به هر کاری می زنند تا انقلاب مصر را یک انقلاب لیبرال معرفی کنند . از بی بی سی فارسی گرفته که چپ و راست مصاحبه ی تلفنی ساختگی پخش می کند که آری مردم مصر فقط می خواهند مبارک برود و انتخاباتی هم این وسط مسط ها اجرا شود تا العربیه که می رود با چهارتا جوان مصاحبه می کند و نتیجه گیری جمعی می کند . انگار این شبکه ها نماز جمعه ی مردم مصر را ندیده اند . انگار خود بی بی سی صحبت های کمال الهباوی را در برنامه ی خودش نشنید . « من از امام خامنه ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند تشکر می کنم ... اگر آن ها (مردم مصر ) دولت اسلامی بخواهند که امیدوارم این طور شود ، این خواسته ملت است ... من امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهور خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشتیم .» آری این ها صحبت های کمال الهباوی که یکی از رهبران شاخص اخوان المسلمین بوده که اتفاقا چند روز پیش در کنفرانس وحدت اسلامی شرکت کرد و در بین گروهی از اندیشمندان جهان اسلام با رهبری هم دیدار کرد . جالب آن جاست که همین بی بی سی خیلی سعی کرد تا اخوان المسلمین را گروهی لیبرال معرفی کند که مقابل صحبت های رهبری در نماز جمعه موضع گرفته اند . حتی کار به جایی رسید که بی بی سی فارسی گفت  نوه ی بنیان گذار اخوان المسلمین گفته مردم مصر اصلا حکومت اسلامی نمی خواهند . بالاخره بی بی سی است و ارائه ی این گونه اخبار و تحلیل از آن طبیعی است .

ضمیمه :

حالا از تمام این موارد بگذریم نمی توان از ساده لوحی عده ای در داخل گذشت . به راستی آقایان ساده لوح نمی دانند با این حرکات و این دعوت ها تنها بهانه ای به دستگاه تبلیغاتی استکبار می دهند تا به جای پرداختن به موضوع درجه ی اول خبری دنیا یعنی موج بیداری اسلامی به پوشش خبری چند تجمع صد نفری  در تهران بپردازند . و پوشش خبری چهارتا سطل زباله ی در حال سوختن جای خود را به پوشش خبری ریخته شدن خون این همه مسلمان در بحرین و لیبی بدهد . راستی آقایان ساده لوح نمی دانند تغییر زاویه ی دوربین های شبکه های خبری استکبار از دنیای اسلام به سمت تهران در واقع این امکان را به دیکتاتورهای وابسته به استکبار می دهد که آتش از هلی کوپتر به روی مردم بریزند و آیا هدیه ای از این بهتر می توان به آمریکا و شبکه های خبریش  داد؟

و سخن در این باب بسیار است و قلم من قاصر ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۲/۰۴

نظرات  (۴)

سلاموآفرین برتوای جوان بصیر وآگاه ایران زمین.هنوز فرزندان خمینی کبیر در این مرز وبوم زنده اند وراه آن را اد امه میدهند هرچند بیت امام دچار خودبیگانگی بشوند.آنها که خسته شده اندبکشند کنار تا تازه نفسها این انقلاب را به دست صاحب اصلیش برسانند.موفق وپیروزباشی.یاحق
۰۴ اسفند ۸۹ ، ۲۲:۳۰ سید هاشم قدمی
سلام و ارادت
موفقیت برایتان آرزومندم
سلام ...خداقوت جناب...آفرین براین بصیرت
۱۵ اسفند ۸۹ ، ۱۴:۳۶ برداشت اولیه
سلام برادر
متن خوبی است اما مطالبی که عنوان کرده اید تحلیل جدیدی به همراه ندارد و به نوعی انعکاس همان چیزی است که همه می دانند
در هر صورت حضورت ارزشمند است
در وبلاگ نویسی سه چیز را رعایت کن
۱. مختصر نویسی
۲. تحلیل نو و توجه به امور مهمی که دیگران به آن توجه نمی کنند
۳.ادبیان زیبا و دلنشین
علی یارت
پاسخ:
دست شما درد نکنه . نکات خوبی رو عرض کردید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی