نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

9-Day.Blog.ir

دست نوشته ها، تحلیل ها و نقطه نظرات یک بنده حقیر...
http://drash.blogsky.com

بایگانی
آخرین مطالب
پایگاه مجازی فارسی زبان مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله

پایگاه تحلیل های دانشجویی

عموروحاني

زهرا اشراقی

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۴۰ ب.ظ

بیت کنونی امام خمینی!


   متاسفم برای ساده اندیشی!

زهرا اشراقی نام یکی از نوه های امام خمینی رحمه الله علیه است. نوه ی دختری امام و همسر محمدرضا خاتمی.

در این مجال قصد دارم در حد اندک به واکاوی رویه رفتاری خانم اشراقی بپردازم.

چندی پیش ایشان در مصاحبه ای که روزنامه الشرق الوسط آن را چاپ کرد، سخنان قابل تاملی را بیان فرمودند، ایشان در این مصاحبه از علاقه اش به صدای هایده و گوگوش گفت تا دنبال کردن سریال حریم سلطان در شبکه ماهواره ای جم تی وی! جالب اینجاست که این روزنامه که سیطره پخش آن در چندین کشور عربی است سخنان ایشان را تحت عنوان "نوه [امام] خمینی" کار کرده است!

مصاحبه ای جنجالی که رییس مجلس شورای اسلامی را وادار به اتخاذ موضع کرد، علی لاریجانی در سخنانی در مجلس این قبیل سخنان را شل دینی است . گفت: "شل دین بودن هنر نیست به خصوص آن کسانی که از بیوت صالحین هستند".

اما آن چه که شاید خانم زهرا اشراقی را در مقام یک اپوزوسیون عامی و عادی جلو می برد اظهارنظر های جنجالی او می باشد که خود قابل بررسی است. ایشان پیرامون حجاب، با سلیقه ای دانستن این موضوع اظهار داشته: "در مورد اجباری بودن حجاب ما قانونی نداریم، بلکه دستورالعملی اداری است؛ زیرا حجاب امری سلیقه‌ای است."!

همچنین ایشان در مورد فواید فیسبوک اعتقاد دارد: "فیسبوک برای من مثل یک اداره می‌ماند، منشی‌اش خودم هستم، تایپیست‌اش خودم هستم و رئیس‌اش خودمم هستم.من از روی عکس که می‌گذارم از روی تعداد کامنت و تعداد لایک می‌فهمم که در این موقعیت، این طرف محبوب است یا نه. به عنوان مثال عکس حسن آقای خمینی یا آقای خاتمی را می‌گذاشتم. بارها هم به خودشان اعلام می‌کردم تعداد لایکی که برای عکسی که گذاشته‌ام، کم بوده و معلوم می‌شود الان میزان محبوبیت پایین آمده است.از یک طرف دیگر خیلی از دوستان و اقوام را که سال‌ها ندیده‌ای می‌توانی در فیسبوک پیدا کنی." و جالبتر اینکه فیسبوک را با چاقو مقایسه کرده و می گوید: "شما با این چاقو می‌توانید میوه پوست بکنید یا کارهای مفید دیگری انجام دهید و از سوی دیگر می‌توانید با چاقو آدم هم بکشید.فیسبوک هم دقیقا همین است."

شاید اگر کمی وقت بگذاریم و مطالب فیسبوک خانوم اشراقی را بخوانیم، بهتر بشود راجع به او قضاوت کرد، مطالبی که اکثرا با ژست روشنفکری و اپوزوسیون بازی نوشته می شود و استدلال های کوچه خیابانی در پشت آن است!  شاید او هم مانند سایر افرادی که این ژست را برای خود می پسندند بخواهد باشد، اما مسئله اینجاست که او مدام از نام امام خمینی و اینکه نوه ی بنیانگزار جمهور اسلامی ایران است خرج می کند! خاطره از امام نقل می کند، راجع به امام و طرز فکر ایشان مصاحبه می کند و حتی ادعای تاثیرگزاری بر امام رحمه الله را نیز دارد.

خانم اشراقی در این مصاحبه ای با سایت جماران، ارگان تبلیغاتی حسن خمینی، اعلام کرد روشنفکرتر بودن امام خمینی بخاطر تاثیر خانواده بر ایشان بوده و در ادامه گفت: "ایشان اگر الان بودند، من هم می‌توانستم اثرات زیادی بگذارم. زیرا در آن زمان هم من حدود بیست سال داشتم و با آن سن و سال مگر چقدر می‌توانستم روی امام تأثیر بگذارم و اصلا تا چه اندازه از مشکلات زنان و… درک داشتم؟ از سوی دیگر با توجه اینکه آن زمان مسأله جنگ و منافع ملی مطرح بود، موضوعی چون اجباری بودن حجاب و… تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت."!!

البته تحریف در اندیشه های امام خمینی رحمه الله علیه در این خاندان که خود را حتی وارث تفکرات امام هم می دانند و به نوعی شاید اعتقاد دارند که حتی تبلیغ تفکر امام روح الله نیز باید از دریچه فیلترهای آنان باشد، خوب بیاد دارم که در کوران فتنه 88 و درست در زمانی که صدا و سیما مستند روشنگر و تاثیرگزار شاخص را پخش می کرد، حسن خمینی در بیانیه ای بجای نقد به فتنه گران و رئوس فتنه، شروع به انتقاد از رییس صداوسیما کرد که چرا شما این مستند را ساخته اید، این مستند تحریف اندیشه های امام است و چه و چه در حالی که در این بیانیه حسن خمینی تاکید کرده بود که این مستند را ندیده ام!

زهرا اشراقی  همچنین در ادامه این مصاحبه به صراحت اعلام کرد امام دهه 50 با امام دهه 60، 180درجه متفاوت است! همچنین گفت: "اینکه افرادی می‌خواهند افکار امام دهه ۶۰ را به دهه ۸۰ منتقل کنند، کاملا متناقض با افکار امام است و هیچ کدام افکار امام نیست. ایشان اگر الان بودند، من هم می‌توانستم اثرات زیادی بگذارم. زیرا در آن زمان هم من حدود بیست سال داشتم و با آن سن و سال مگر چقدر می‌توانستم روی امام تأثیر بگذارم و اصلا تا چه اندازه از مشکلات زنان و… درک داشتم؟ از سوی دیگر با توجه اینکه آن زمان مسأله جنگ و منافع ملی مطرح بود، موضوعی چون اجباری بودن حجاب و… تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت."

اظهار نظرهای خانم اشراقی آنچنان صریح است که شاید نیازی به توضیح بیشتر درباره اش نباشد! بهمین خاطر نکات تکمیلی درباره این اظهارات در این یادداشت نگاشته نشد.

البته حرف در این باره بسیار است! بسیار بسیار بسیار...

اما به همین میزان اکتفا می کنیم و از خدای منان تقاضا داریم این خاندان را هدایت کند.

والسلام



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی