نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

9-Day.Blog.ir

دست نوشته ها، تحلیل ها و نقطه نظرات یک بنده حقیر...
http://drash.blogsky.com

بایگانی
آخرین مطالب
پایگاه مجازی فارسی زبان مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله

پایگاه تحلیل های دانشجویی

عموروحاني

نقد رهبری

شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

.::نقد رهبری در کلام رهبری::.


انتقاد معنایش چیست؟انتقاد اگر معنایش عیبجویی است ، این نه چیز خوبی است ، نه هنر زیادی می خواهد ، نه خیلی اطلاعات می خواهد، بلکه انسان بی اطلاع،بهتر هم می تواند انتقاد کند...انتقاد به معنای عیب جویی اصلا لطفی ندارد.شما بنشین از بنده عیب جویی کن، من هم از شما عیب جویی می کنم؛چه فایده ای دارد؟نقد،یعنی عیارسنجی،یعنی یک چیز خوب را ببیند که خوب است و یک چیز بد را ببیند که بد است.اگر این شد ، آن وقت نقاط خوب را که دید، با نقاط بد جمع بندی می کند،آنگاه از جمع بندی باید دید چه حاصل می شود.(بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه ی پرسش و پاسخ با مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی 4/12/1377)


شما می گویید چرا به رهبری انتقاد نمی کنند! اولا که عیبجویی از رهبری مگر چه حسنی دارد؟ رهبری ای که در نظام جمهوری اسلامی اشاره انگشتش باید بتواند در یک لحظه ی خطرناک و حساس ،مردم را به جانفشانی وادار کند ، آیا این مصلحت است که یک نفر به میل خودش بیاید بایستد و بدون حق و بدون موجب ،نسبت به او بدگویی کند ؟! آیا این به نظر شما کار خیلی خوبی است؟! این کار بد است؛رواج نداشته باشد،بهتر است... من خودم آدمی هستم که سرم درد می کند برای گفتگو و سوال شنیدن و انتقاد شنیدن ؛هیچ ناراحت هم نمی شوم.این جلسه ای که شما الان پیش من دارید، من نظایر این جلسه را – البته با غیر جوانان ،احیانا هم با جوانان- مکرر دارم.افراد می آیند اینجا حرف می زنند ، سوال می کنند، حرف خود را مطرح می کنند، اشکال می کنند، نامه می نویسند، تلفن می زنند، به من هم خبرش داده می شود؛ اما توجه داشته باشید که انتقاد کردن به معنای عیب جویی کردن ، یک ارزش نیست که ما حالا بگوییم این در جامعه ما نیست. البته این هست و به شکل غیر منطقی اش هم هست! انتقاد معنایش این است که هر انسانی بنشیند عیار سنجی کند، ببیند نقطه ضعف کجاست ، نقطه قوت کجاست؛ بعد ببیند این نقطه ضعف – اگر می تواند علت یابی کند – به کجا بر می گردد، سراغ آنجا برود؛ یعنی آن ریشه را پیدا کند،اصل را پیدا کند. اگر این کار انجام شد درست است؛ این همان چیزی است که انسان از جوان توقع دارد؛ درست همان چیزی که جناح های سیاسی به این چیزها عقیده ای ندارند.جناح های سیاسی یکباره، غالبی؛ خط کشی شدهو بدون تمحیض در مسائل کار می کنند.( بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه ی پرسش و پاسخ با مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی 4/12/1377)


این بیانات رو از وبلاگ یکی از رفقا برداشتم

ان شا الله خدا خیرش بده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۰۱

نظرات  (۱)

۰۱ بهمن ۹۰ ، ۲۰:۰۴ برداشت اولیه
سلام
ممنون از اینکه به روز هستید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی