نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

9-Day.Blog.ir

دست نوشته ها، تحلیل ها و نقطه نظرات یک بنده حقیر...
http://drash.blogsky.com

بایگانی
آخرین مطالب
پایگاه مجازی فارسی زبان مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله

پایگاه تحلیل های دانشجویی

عموروحاني

سفارت انگلیس در تهران تسخیر شد

سه شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سفارت انگلیس در تهران پاک سازی شد!

وقتی که این خبر فراگیر شد اولین سوالی که به ذهن رسید، شاید این بود که مگر ایران به قوانین بین المللی پایبند نیست؟ مگر سفارت یک کشور جزیی از خاک آن کشور محصوب نمی شود؟ پس چرا جوانان و دانشجویان ایرانی اقدام به پاک سازی سفارت بریتانیا در تهران کردند. البته عده ای هم به سمت باغ قلهک رفتند تا آن جا را پاک سازی کنند.

اما پاسخ اصلی به این سوال در واقع خود یک سوال است! همواره آن چیزی که به ذهن متواتر می شود این نکته است: قوانین بین المللی چه پایبندی تا امروز به ایران داشته اند؟ در اصل قوانین بین المللی بجز پایبندی به مستکبران، آیا به دیگر ملت ها هم پایبند می باشد؟

به عنوان مثال وقتی سناریوی بچه گانه و خنده دار ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا کلید می خورد و صد البته تمامی نخبگان و اندیشمندان دنیا به آن می خندند، پس براستی چرا شورای امنیت و در اصل قوانین بین المللی متعهد به ملت ایران نمی باشند؟ البته اقدامات از این دست همواره پشت پرده پایبندی قوانین بین المللی به استکبار و مستکبر را نمایان می کند.

البته از نظر حقوقی هم این بحث قابل بررسی می باشد. همگان می دانند مصونیت اعضای یک سفارت به خاطر دیپلمات بودن آنان می باشد و صد البته دیپلمات باید کارهای دیپلماتیک انجام دهد. همچنین فلسفه وجود سفارتخانه را شاید بتوان ایجاد انس و الفت و دوستی و همچنین تبادل فرهنگ ها دانست. اما سوال اینجاست که آیا دیپلمات های انگلستان در تهران حقیقتا دیپلمات هستند و همچنین سفارت بریتانیا واقعا مکانی برای تبادل فرهنگ هاست؟

قوانین بین المللی هنگامی که سفارتخانه ای تبدیل به کانون فتنه اندازی شود چه تدابیری اندیشیده؟ هنگامی که دیپلمات ها تبدیل به جاسوسان حرفه ای می شوند چه باید کرد؟

در اسناد منتشر شده توسط سایت ویکی لیکس، اسنادی وجود داشت دال بر اینکه دیپلمات های آمریکایی در سازمان ملل دستور مستقیم از وزیر امورخارجه آمریکا داشتند که از دبیرکل سازمان ملل جاسوسی کنند و البته هنگامی که این مساله علنی شد وزیر امور خارجه آمریکا رسما از دبیر کل سازمان ملل عذرخواهی کرد. و این خود سند این مدعاست.

البته برای بررسی این موضوع نیاز نیست خیلی در اسناد مختلف غرق شویم. تنها بررسی رفتار لانه جاسوسی آمریکا در ایران حقایق را مشخص می کند. اسناد خارج شده از لانه به خوبی به ملت های جهان نحوه ی عملکرد یک سفارتخانه ی قدرت استکباری را نشان داد.

با این تفاسیر یک سفارتخانه تا زمانی مصونیت دارد که حقیقتا سفارتخانه باشد و نه مرکزی برای فتنه گری در بین ملت ها. و همچنین دیپلمات تا زمانی مصونیت دیپلماتیک دارد که حقیقتا دیپلمات باشد و نه جاسوس سازمان های اطلاعاتی استکباری!

بررسی روابط ایران و بریتانیا پس از انقلاب تا کنون به خوبی نشان می دهد که این ارتباط به جز دردسر و تشدید مشکلات برای جمهوری اسلامی ایران فایده دیگری نداشته. در وقایع پس از انتخابات سال 88 کم نبودند مصداق های تشدید بحران توسط سفارت بریتانیا. از حضور سفیر بریتانیا در برخی نقاط تهران در آن روزها تا اقدامات همه جانبه سفارت بر علیه ملت!

براستی سوال اساسی این است که مجلس چرا اینقدر دیر به این نتیجه رسید که راه حل تنها کاهش روابط می باشد؟ البته اقدام اخیر نمایندگان نیز قابل تقدیر است چرا که وجود سفارت بریتانیا و حضور سفیر فتنه گر آن در تهران نه تنها هیچ فایده مثبتی ندارد بلکه این سفارتخانه شاید تبدیل شده به مرکز جمع آوری اطلاعات و تحلیل و پردازش آن برای سیستم های اطلاعاتی استکباری.

مع الوصف همگی منتطر بررسی محتوای چند کیس کامپیوتر خارج شده از سفارت انگلیس توسط دانشجویان می باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۹/۰۸

نظرات  (۳)

۱۶ آذر ۹۰ ، ۲۱:۱۵ برداشت اولیه
سلام
تحلیل جالبی بود. یا شاید بگویم نگاه جالبی بود. به ما هم سری بزن و نظرت را بده
۱۷ آذر ۹۰ ، ۱۱:۴۰ هما هسته های مقاومت اسلامی
سلام برادر.وبلاگ خوب و پرمحتوایی داری.به منم سر بزن.یا علی
۲۰ آذر ۹۰ ، ۱۵:۰۲ هما هسته های مقاومت اسلامی
سلام.شما لطف دارین .وبلاگ شما هم خیلی خوبه .لینکتون کردم.یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی