نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

نه دی

ماییم و نوای بی نوایی؛ بسم الله اگر حریف مایی

9-Day.Blog.ir

دست نوشته ها، تحلیل ها و نقطه نظرات یک بنده حقیر...
http://drash.blogsky.com

بایگانی
آخرین مطالب
پایگاه مجازی فارسی زبان مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله

پایگاه تحلیل های دانشجویی

عموروحاني

بیانیه

پنجشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ


آمریکا، انگلیس و کانادا روز دوشنبه 30 آبان 1390, با هدف فشار هرچه بیشتر بر برنامة هسته‌ای ایران، خبر از تحریم‌های جدید علیه ایران دادند. در همین راستا وزیرخارجة کانادا خاطر نشان کرد که کانادا صادرات هرگونه کالایی که در صنعت پتروشیمی ایران کاربرد خواهد داشت را ممنوع کرده‌است. وزیرخارجة کانادا در همین راستا افزود که با وجودِ قطع کلیة روابطِ مالی کانادا با ایران، اما خانواده‌های ایرانی‌ای که در کانادا زندگی می‌کنند اجازه خواهند داشت برای اعضای خانواده خود در ایران پول ارسال کنند.


در همین راستا اینجانب (
امیر موسوی)به عنوان یکی از مدافعین سرسخت حقوق بشر در خاورمیانه، نامة سرگشادة زیر را از خودم صادر کرده‌ام:


بسمه‌تعالی

دولت‌های محترم آمریکا، انگلیس، کانادا و غیره

از اینکه بار دیگر با تحریم‌هایی تازه، سعی دارید که فعالیت‌های تروریستی ایران را متوقف کنید، بسیار خرسندیم. باعث خرسندی ماست که شما هر روز و هرشب در فکر میزان حقوق بشر خاورمیانه هستید و خالصانه در راه از بین بردنِ گروه‌های تروریستی گام برمی‌دارید. خاطرة خوب و خوشِ نجات مردم عراق توسط سلف خدوم و دلسوزتان جرج دبلیو بوش روشنی بخشِ چشم‌های ماست. درست است که به دلیلِ حملة آن دلیر مرد خطة آمریکا به عراق، صدها هزار عراقی کشته‌شدند اما این تلفاتِ ناچیز در برابرِ حقوق بشرِ فراوانی که بوجود آمد و همچنین نابودسازیِ گروه‌های تروریستی، هیچ اشکالی ندارند. به هر حال ما نیز همانندِ شما شک نداریم که ایران در پیِ ساخت سلاح‌های اتمی است. البته درست است که دلیلِ خاصی برای این موضوع نداریم و ضمناً مقاماتِ ایران هم یک عمر است دارند می‌گویند که صرفاً به دنبالِ انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستند، اما حرفِ آنها هیچ اهمیتی ندارد. اگر قرار باشد به حرفِ آنها اهمیت بدهیم لابد باید بپذیریم که کشور صلح‌طلبی هم‌چون اسرائیل هم جنایتکار است که این مسئله بسیار خنده‌دار است.

نکتة دیگری که بیانِ آن خالی از لطف نیست، گلایة کوچکی نسبت به وزیرخارجة کاناداست. ایشان از روی مهر و رأفت اجازه داده‌اند که ایرانیان مقیم کانادا بتوانند برای اعضای خانوادة خود پول ارسال کنند. در حالی که ظاهراً ایشان متوجه ابعادِ خطرناکِ همین مسئلة ساده نیستند. در ادامه به بخشی از این ابعادِ خطرناک و تروریستی و ضد حقوق بشری اشاره خواهم‌کرد:

ء1- ارسال این پول‌ها به مرورِ زمان می‌تواند ایران را به کشوری ثروت‌مند تبدیل کند و این موضوع به شدت برای حقوق بشرِ دنیا خطرناک است.

ء2- از آنجایی که مردم ایران عادت دارند که گاهی بر روی پول‌ها چیزهایی را می‌نویسند، ممکن است که بر روی این اسکناس‌ها فوت و فن دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی را بنویسند و وقتی پول به دست خانوادة آنها رسید، ایران به این وسیله قدرت حمله با سلاح‌های کشتار جمعی را بیابد که این مسئله به شدت برای حقوق بشرِ دنیا خطرناک است.

ء3- اگر ایرانیان مقیم کانادا پول‌های شان را برای خانوادة شان در ایران ارسال کنند. بعد از گذشت مدتی فقیر می‌شوند و این می‌تواند آنها را وسوسه کند که در کانادا دست به برخی اقدامات تروریستی بزنند و حتی این خود بهترین سند است که نشان می‌دهد آنها به زودی قرار است سفیر عربستان در کانادا را هم ترور کنند.

ء4- گذشته از این‌ها، اساساً معنی ندارد یک نفر بخواهد از کانادا برای خانواده‌اش در ایران پول بفرستد. چرا که واحد پولِ ایران و کانادا متفاوت است و اصلاً پول کانادا را نمی‌توان در ایران خرج کرد. پس قطعاً کسی که می‌گوید می خواهم از کانادا برای خانواده‌ام در ایران پول بفرستم، قصدِ توطئه و نیرنگی را در سر دارد.

در پایان توفیقات روزافزون شما را در راستای مبارزه با تروریسم خواستارم و امیدوارم که به علت این توجهات ویژة من به حقوق بشر و مبارزه با تروریست، من را از یک جایزة صلح نوبلِ ناقابل بی‌نصیب نفرمایید.

باتشکر فراوان

این بیانیه را آقای امیر موسوی صادر کرده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۹/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی